Πρόταση Έργου επαυξημένης δυναμικότητας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/459
Οι τρεις Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς, Trans Adriatic Pipeline AG (ΤΑΡ), Snam Rete Gas (SRG) και ΔΕΣΦΑ, καταθέτουν στις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές Ελλάδας, Ιταλίας και Αλβανίας, Πρόταση Έργου επαυξημένης δυναμικότητας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/459.
Η Πρόταση Έργου επαυξημένης δυναμικότητας, όπως κατατέθηκε στις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές, είναι διαθέσιμη εδώ.
Δεσμευτική φάση της διαδικασίας επαύξησης δυναμικότητας – Επικαιροποίηση χρονοδιαγράμματος
Οι τρεις διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς, Trans Adriatic Pipeline AG, Snam Rete Gas (SRG) και ΔΕΣΦΑ (εφεξής αναφερόμενοι ως "ΔΣΜ"), ανακοινώνουν ότι η δεσμευτική φάση υποβολής προσφορών της τρέχουσας διαδικασίας επαύξησης δυναμικότητας, θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2021.
Η κοινή διαβούλευση επί του σχεδίου Πρότασης Έργου, που δημοσιεύθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2020, περιείχε ένα ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για τη δεσμευτική φάση υποβολής προσφορών (Ιανουάριος 2021). Δεδομένων των πρόσφατων συνθηκών της αγοράς, οι ΔΣΜ προτίθενται να παρέχουν περισσότερο χρόνο, με στόχο την ανάκαμψη των αγορών ενέργειας.
Οι σχετικές πληροφορίες για την συμμετοχή στη δεσμευτική φάση, θα δημοσιευθούν στις αντίστοιχες ιστοσελίδες των ΔΣΜ, τουλάχιστον δύο μήνες πριν από την έναρξη της δεσμευτικής φάσης υποβολής προσφορών.
Επισημαίνεται τέλος, ότι όλες οι λεπτομέρειες θα περιγραφούν στην Πρόταση Έργου επαύξησης δυναμικότητας.
ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΕΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΔΕΣΦΑ), ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (SRG) ΚΑΙ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΙΑΤΙΚΟΥ ΑΓΩΓΟΥ (ΤΑΡ), ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΕΡΓΟΥ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΕΣΦΑ/ΤΑΡ ΚΑΙ SRG/ΤΑΡ
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΕ 2017/459, για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου, ο ΔΕΣΦΑ, η Snam Rete Gas (SRG) και ο ΤΑΡ συνέταξαν Σχέδιο Πρότασης Έργου επαυξημένης δυναμικότητας μεταξύ των γειτνιαζόντων συστημάτων, εισόδου - εξόδου, μεταφοράς φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ / ΤΑΡ και SRG / ΤΑΡ.
Το σχέδιο Πρότασης Έργου επαυξημένης δυναμικότητας είναι διαθέσιμο στην ελληνική εδώ και στην αγγλική εδώ
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν σχόλια επί του σχεδίου Πρότασης Έργου επαυξημένης δυναμικότητας στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου d.douvikas@desfa.gr και g.doumouras@desfa.gr έως την 21η Φεβρουαρίου 2020. Τα σχόλια των συμμετεχόντων ενδέχεται να κοινοποιηθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΕΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΔΕΣΦΑ), ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (SRG) ΚΑΙ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΙΑΤΙΚΟΥ ΑΓΩΓΟΥ (ΤΑΡ), ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ (ΕΕΖ) ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΕΣΦΑ/ΤΑΡ ΚΑΙ SRG/ΤΑΡ
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΕ 2017/459, για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου, ο ΔΕΣΦΑ, η Snam Rete Gas και ο ΤΑΡ συνέταξαν την κοινή τους έκθεση Eκτίμησης ζήτησης Επαυξημένης δυναμικότητας (ΕΕΖ) μεταξύ των γειτνιαζόντων συστημάτων, εισόδου - εξόδου, μεταφοράς φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ / ΤΑΡ και SRG / ΤΑΡ.
Η κοινή έκθεση συντάχθηκε σύμφωνα με την πρότυπη έκθεση του ENTSOG (Ευρωπαϊκό δίκτυο ευρωπαίων διαχειριστών φυσικού αερίου) και είναι διαθέσιμη εδώ
Σύμφωνα με το Κεφάλαιο V του ανωτέρω Κανονισμού, κάθε μονό έτος, με έναρξη το έτος ισχύος του Κανονισμού, οι Διαχειριστές εκκινούν διαδικασία εκτίμησης ζήτησης για Επαυξημένη Δυναμικότητα. Η διαδικασία περιλαμβάνει διάφορα στάδια αρχίζοντας από την εκτίμηση ζήτησης και ολοκληρώνεται με την υλοποίηση έργων εάν η οικονομική δοκιμή για τουλάχιστον ένα επίπεδο προσφοράς φέρει θετικό αποτέλεσμα. Η εκτίμηση ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα περιλαμβάνει δύο στάδια: οι χρήστες δικτύου υποβάλουν τις μη δεσμευτικές προσφορές τους (εντός 8 εβδομάδων) και οι Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς συντάσσουν κοινή ΕΕΖ (επίσης εντός 8 εβδομάδων).
ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ (ΕΕΖ) ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ (2019)
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΕ 2017/459, για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου, ο ΔΕΣΦΑ και η Bulgartransgaz συνέταξαν κοινή έκθεση εκτίμησης ζήτησης (ΕΕΖ) Επαυξημένης δυναμικότητας για το διασυνοριακό σημείο διασύνδεσης εισόδου-εξόδου των γειτνιαζόντων συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.
Η κοινή έκθεση συντάχθηκε σύμφωνα με την πρότυπη έκθεση του ENTSOG (Ευρωπαϊκό δίκτυο ευρωπαίων διαχειριστών φυσικού αερίου) και είναι διαθέσιμη εδώ
Σύμφωνα με το Κεφάλαιο V του ανωτέρω Κανονισμού κάθε μονό έτος, με έναρξη το έτος ισχύος του Κανονισμού, οι Διαχειριστές εκκινούν διαδικασία εκτίμησης ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα. Η διαδικασία περιλαμβάνει διάφορα στάδια αρχίζοντας από την εκτίμηση ζήτησης και ολοκληρώνεται με την υλοποίηση έργων εάν η οικονομική δοκιμή για τουλάχιστον ένα επίπεδο προσφοράς φέρει θετικό αποτέλεσμα. Η εκτίμηση ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα περιλαμβάνει δύο στάδια: οι χρήστες δικτύου υποβάλουν τις μη δεσμευτικές προσφορές τους (εντός 8 εβδομάδων) και οι Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς συντάσσουν κοινή ΕΕΖ (επίσης εντός 8 εβδομάδων).
Δημόσια Διαβούλευση ΔΕΣΦΑ και SNAM για την δημιουργία αυξημένης δυναμικότητας μεταφοράς αερίου στην Ιταλία σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2017/459.
Υποβολή σχολίων μέχρι 18.12.2017. Περισσότερα …..
Ο Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς Αερίου της Ελλάδος (ΔΕΣΦΑ) και ο Ιταλός Διαχειριστής (SNAM RETE GAS) δημοσιοπούν την πρώτη κοινή Έκθεση Εκτίμησης Ζήτησης (ΕΕΖ) Επαυξημένης Δυναμικότητας μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΕ 2017/459, για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου, ο ΔΕΣΦΑ και η Snam Rete Gas συνέταξαν την πρώτη κοινή τους έκθεση εκτίμησης ζήτησης (ΕΕΖ) Επαυξημένης δυναμικότητας μεταξύ των γειτνιαζόντων συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου Ελλάδας και Ιταλίας.
Η κοινή έκθεση συντάχθηκε σύμφωνα με την πρότυπη έκθεση του ENTSOG (Ευρωπαϊκό δίκτυο ευρωπαίων διαχειριστών φυσικού αερίου) και είναι διαθέσιμη εδώ.
Σύμφωνα με το Κεφάλαιο V του ανωτέρω Κανονισμού κάθε μονό έτος, με έναρξη το έτος ισχύος του Κανονισμού, οι Διαχειριστές εκκινούν διαδικασία εκτίμησης ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα. Η διαδικασία περιλαμβάνει διάφορα στάδια αρχίζοντας από την εκτίμηση ζήτησης και ολοκληρώνεται με την υλοποίηση έργων εάν η οικονομική δοκιμή για τουλάχιστον ένα επίπεδο προσφοράς φέρει θετικό αποτέλεσμα. Η εκτίμηση ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα περιλαμβάνει δύο στάδια: οι Χρήστες δικτύου υποβάλουν τις μη δεσμευτικές προσφορές τους (εντός 8 εβδομάδων) και οι Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς συντάσσουν κοινή ΕΕΖ (επίσης εντός 8 εβδομάδων).
Οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς της Ελλάδος και της Βουλγαρίας δημοσιοποιούν την πρώτη κοινή Έκθεση Εκτίμησης Ζήτησης (ΕΕΖ) Επαυξημένης Δυναμικότητας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΕ 2017/459, για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου, ο ΔΕΣΦΑ και η Bulgartransgaz συνέταξαν την πρώτη κοινή τους έκθεση εκτίμησης ζήτησης (ΕΕΖ) Επαυξημένης δυναμικότητας για το διασυνοριακό σημείο διασύνδεσης εισόδου-εξόδου των γειτνιαζόντων συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας.
Η κοινή έκθεση συντάχθηκε σύμφωνα με την πρότυπη έκθεση του ENTSOG (Ευρωπαϊκό δίκτυο ευρωπαίων διαχειριστών φυσικού αερίου) και είναι διαθέσιμη εδώ.
Σύμφωνα με το Κεφάλαιο V του ανωτέρω Κανονισμού κάθε μονό έτος, με έναρξη το έτος ισχύος του Κανονισμού, οι Διαχειριστές εκκινούν διαδικασία εκτίμησης ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα. Η διαδικασία περιλαμβάνει διάφορα στάδια αρχίζοντας από την εκτίμηση ζήτησης και ολοκληρώνεται με την υλοποίηση έργων εάν η οικονομική δοκιμή για τουλάχιστον ένα επίπεδο προσφοράς φέρει θετικό αποτέλεσμα. Η εκτίμηση ζήτησης για Επαυξημένη δυναμικότητα περιλαμβάνει δύο στάδια: οι Χρήστες δικτύου υποβάλουν τις μη δεσμευτικές προσφορές τους (εντός 8 εβδομάδων) και οι Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς συντάσσουν κοινή ΕΕΖ (επίσης εντός 8 εβδομάδων).